Η συμπεριφορά σας απέναντι στον Διευθυντή του σχολείου θα πρέπει να
αποπνέει προθυμία και ζήλο, προσέχοντας όμως να μη γίνει φανερή η διάθεση για
γλείψιμο κάθε ώρα και στιγμή. Οι παρακάτω φράσεις το επιτυγχάνουν σε μεγάλο
βαθμό:
«Θέλετε κάτι από το κυλικείο; Δε
μου είναι κόπος…»
«Μήπως χρειάζεστε κάποια βοήθεια; Έχω κενό την επόμενη ώρα και φυσικά
μπορώ να το διαθέσω…»
«Πότε θα γίνει ο επόμενος Σύλλογος Διδασκόντων; Θέλω να κάνω κάποιες
προτάσεις»
«Ειλικρινά, δεν ξέρω πώς τα βγάζετε πέρα με τόση χαρτούρα καθημερινά…
Είστε ήρωας!»
Στο γραφείο να εμφανίζεστε συνεχώς καλυμμένοι από πάνω μέχρι κάτω με
είδη χειροτεχνίας, χαρτόνια, φυλλάδια, όργανα μέτρησης, αντικείμενα για
πειράματα (δεν έχει σημασία αν δεν τα χρειάζεστε πάντα) σε όσο πιο μεγάλο
μέγεθος γίνεται, ώστε να γίνει σε όλους φανερό ότι για το μόνο που κόπτεστε
είναι η διδασκαλία. Σ’αυτό βέβαια θα πρέπει να στοχεύει κάθε σας κίνηση. Αν
κάποιο πρωί κλείνουν τα μάτια σας ή κοντεύετε να πάθετε εξάρθρωση από το
χασμουρητό, χρησιμοποιήστε μια δικαιολογία του τύπου «Ξενύχτησα χθες μελετώντας
το project που θα ξεκινήσω από βδομάδα». Αν πάλι σας πλακώσει το
πάπλωμα και φτάσετε λίγο αργοπορημένοι, πείτε «Αχ, συγγνώμη αλλά έπρεπε να κάνω
κάποιες διορθώσεις στο διαγώνισμα που θα τους βάλω την πρώτη ώρα». Γενικά όμως
φροντίστε να φτάνετε το πρωί στο σχολείο τουλάχιστον 1 ώρα πριν την καθαρίστρια
και αν αυτή δεν υπάρχει, αναλάβετε το έργο της, θα προσμετρηθεί υπέρ σας.
Απέναντι στους συναδέλφους να είστε πάντα ευχάριστοι και χαμογελαστοί.
Προτείνετε συνεχώς βοήθεια στην οργάνωση εκδηλώσεων και εκπαιδευτικών
προγραμμάτων, δείχνοντας ότι είναι τρομερά ευχάριστο για σας. Κι επειδή πάντα
υπάρχει κάποιος /α στριμμένος/η που μπορεί να σας βάλει σε μπελάδες με τυχόν
αρνητική αξιολόγηση στο κλίμα μεταξύ των συναδέλφων, αρχίστε τα κομπλιμέντα: «Βρε Υάκινθε, αδυνάτισες; Φαίνεσαι
ανανεωμένος!», «Κική μου, τέλεια τα μαλλάκια σου, σε φωτίζει αυτό το χτένισμα!»
(άσχετα αν είναι το ίδιο κακομούτσουνη με χτες).
Σημείωση: Επειδή η γλώσσα του σώματος αποτελεί πάντα έναν χρήσιμο
συνεργάτη, όλα τα παραπάνω θα πρέπει να συνοδεύονται από τις ανάλογες χειρονομίες,
εκφράσεις προσώπου και χρωματισμό της φωνής. Τα δάκρυα ενθουσιασμού ή
συγκίνησης θεωρούνται κάπως υπερβολικά αλλά και πάλι είναι στην ευχέρεια του
καθενός να τα συνδυάσει ή όχι.
Και μην ξεχνάτε το σημαντικότερο: Είστε πάντα ΥΠΕΡ της αξιολόγησης! Για
το μόνο που νοιάζεται το υπουργείο είναι να βελτιώσει εσάς και το εκπαιδευτικό
σύστημα. Μη δίνετε σημασία στις κακοήθειες περί “σύνδεσης της αξιολόγησης με τη
μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη”. Μην τρέμετε στην ιδέα μιας αρνητικής
αξιολόγησης και, προς θεού, σταματήστε να τρομάζετε με το ενδεχόμενο μιας
απόλυσης. Ακόμα και αυτό θα είναι για το καλό σας!
Δεν είπε κανείς οι δάσκαλοι να μην είναι πρόθυμοι να κάνουν και άλλα πράγματα πέρα από την καθιερωμένη διδασκαλία αλλά πολλές φορές πολλοί κάνουν μπαμ με το γλύψιμο που κάνουν. Και οι Διευθυντές έχουν αναδειχτεί σε άρχοντες που κάνουν ό,τι θέλουν, άλλοι καθόλου άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο με το να επιβάλλονται αυταρχικά και με ύφος χιλίων καρδιναλίων όταν σε καμιά συνέλευση ακούγεται μία διαφορετική εναντιωτική άποψη από κάποιον δάσκαλο/α.
ΑπάντησηΔιαγραφή