Τρίτη, 13 Μαΐου 2014

Οι ώρες εργασίας ενός δασκάλου απλά δεν αθροίζονται!

This week's Secret Teacher gives Michael Gove a mental arithmetic lesson, busting the myth that teachers are lazy

(σε μετάφραση και απόδοση στα ελληνικά δεδομένα!)

Ο Υφυπουργός Παιδείας Michael Gove δέχεται ένα μάθημα από τον Secret Teacher αυτή την εβδομάδα σχετικά με το γεγονός ότι οι ώρες εργασίας ενός δασκάλου δεν αθροίζονται!

Λοιπόν, ξέρω ότι πάει καιρός από τότε που ήσουν στο σχολείο, γι’αυτό θα ξεκινήσουμε από τα βασικά, Michael. Λίγα Μαθηματικά. Δε θα είναι τόσο δύσκολο, όσο δίνεις προσοχή. Michael; Κοίταξέ με, σε παρακαλώ. Θυμάσαι πόσο σημαντικό είναι να μην αποσπάται η προσοχή σου από τους φίλους σου; Ναι το ξέρω ότι έχετε το ίδιο όνομα αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να συμπεριφέρεστε το ίδιο, έτσι δεν είναι;

Τώρα, συγκεντρώσου.
Ένας δάσκαλος είναι υπεύθυνος για 25-30 μαθητές. Αν ξοδεύει 2’ τσεκάροντας την εργασία κάθε μαθητή κάθε μέρα – ξέρω, δεν είναι αρκετά τα 2’, Michael, ειδικά όταν τα παιδιά έχουν εργασία για το σπίτι για 7 μαθήματα την ημέρα, ας πούμε λοιπόν 5’ – Πόσες ώρες ξοδεύει στο διόρθωμα κάθε μέρα; 


2 με 2,5 ώρες. Την εβδομάδα; 10 ώρες; Σωστά. Και πρόσθεσε και 24 διδακτικές ώρες, μας κάνει σύνολο 34 ώρες.  
Όχι, δεν τελειώσαμε ακόμα. Κάθε μάθημα χρειάζεται να είναι γεμάτο με συναρπαστικές δραστηριότητες, γεγονότα και ιδέες διδασκαλίας. Ναι, ξέρω ότι δεν τα θεωρείτε αυτά σημαντικά και ναι, ξεκάθαρα νομίζετε ότι ξέρετε καλύτερα από μένα. Στην πραγματικότητα, είναι αυτό ακριβώς που με δυσκολεύει στο να κάνω τη δουλειά μου.
Τέλος πάντων. Ο δάσκαλος χρειάζεται τουλάχιστον 5’ για να σχεδιάσει κάθε 45λεπτο μάθημα. Ναι, Michael, θα το διαφοροποιήσει για κάθε επίπεδο ικανότητας και αναγκών. Και αναζητά πηγές. Και ετοιμάζει διαγωνίσματα. Και αναθέτει εργασίες. Και φροντίζει συνεχώς για ευρύτερη ανάγνωση, μολονότι η διδακτέα ύλη και τα κείμενα αλλάζουν κάθε χρόνο. Λοιπόν, Michael, όταν μεγαλώσεις, θα καταλάβεις πόσο σημαντικό είναι για ανθρώπους σε θέσεις ευθύνης να ξέρουν για τι πράγμα μιλάνε. Επομένως, 10’ προετοιμασία για κάθε 45 λεπτά διδασκαλίας. (Έχεις δίκιο, αγαπητέ, δεν είναι αρκετή ώρα. Μην ανησυχείς, θα σου το εξηγήσω στο αυριανό μάθημα «Οι διακοπές των δασκάλων») Άρα είναι περίπου 1 ώρα την ημέρα και 5 την εβδομάδα. Πρόσθεσέ τες στις 34 τώρα. 39 ώρες; Ωραία.
Τώρα, ώρα για νοερή αριθμητική. Έτοιμος; Θα στρογγυλοποιήσω τα παρακάτω για να το κάνω πιο εύκολο. Πρόσθεσε 2 ώρες για σεμινάρια, 1,5 ώρα για συγκέντρωση συλλόγων, 4 ώρες για δουλειά γραφείου (πολύ έξυπνο εκ μέρους σου, Michael, αλλά θα προτιμούσαμε να ξοδεύουμε τον χρόνο αυτό στην προετοιμασία της διδασκαλίας) 1 ώρα για συναντήσεις γονέων. Επίσης ώρες για οργανώσεις διαγωνισμών, εκπονήσεις σχεδίων εργασίας, διοργανώσεις εορταστικών εκδηλώσεων και σχεδιασμό εκπαιδευτικών ταξιδιών. 
Τι έχουμε, λοιπόν, Michael; Τουλάχιστον 50 ώρες; Περιλαμβάνονται σε αυτές διαλείμματα για να φάμε ή να πάμε τουαλέτα; Όχι; Λοιπόν, μην ανησυχείς γι’αυτό, έχουμε έτσι κι αλλιώς πιο σημαντικά πράγματα να κάνουμε.
Τι; Οι μαθητές; Αυτοί πάντα έχουν προτεραιότητα σε σχέση με όλα τα άλλα, αγαπητέ. Από πού να αρχίσω; Δύο απόντες, τρεις αργοπορημένοι και τέσσερις χαμένες ενότητες να κυνηγήσεις. Και η επιπλέον βοήθεια στον Adam… και ο μικρός διάλογος με τον φίλο σου τον Michael σχετικά με το bullying και μετά συνέβη εκείνο το τρομερό περιστατικό με την πυξίδα. Και όλα αυτά μόνο στο μάθημα της Δευτέρας- δε θα σε κουράσω με τα υπόλοιπα 20 μαθήματα.


Οι δάσκαλοι δουλεύουν πάνω από 50 ώρες την εβδομάδα. Η δουλειά τους δε σταματά όταν τελειώνει η σχολική μέρα και δεν τελειώνει όταν αρχίζουν οι διακοπές. Γιατί λοιπόν εμμένετε να διαιωνίζετε τον μύθο για τον τεμπέλη δάσκαλο; Μην το κάνετε. Δε μας αξίζει.

Πηγή

3 σχόλια:

  1. Ακριβώς έτσι είναι. Και ύστερα έρχονται κάποιοι άλλοι υπάλληλοι γραφείου που εξυπηρετούν 1 άτομο την φορά σε πέντε 8ωρα την εβδομάδα (σύνολο 35) και σου λένε τεμπελιάζεις όλη μέρα σαν δημόσιος υπάλληλος. Εντωμεταξύ 1 διδακτική ώρα ισοδυναμεί με 3 ώρες γραφείου και υπάρχουν πολλές κατηγορίες Δημοσίων Υπαλλήλων όπως εκπαιδευτικοί, αστυνομικοί και ιατροί που δεν νομίζω ότι τις λες και δουλειές που κάθεσαι μονίμως.
    Τέλος πάντων κατανοητή ωστόσο η αγανάκτηση πολλών. Όπως και να το κάνουμε, ναι όντως λόγω του ότι οι δάσκαλοι ασχολούνται με τα παιδιά, έχουν πιο πολλές διακοπές από κάθε άλλο εργαζόμενο ή τέλος πάντων περισσότερο ελευθερό χρόνο. Επιπλέον αυτές οι 50 ώρες εργασίας της εβδομάδας είναι έτσι δομημένες που συνθέτουν μία εικόνα τεμπελιάς (για όσους δεν μπορούν να δούν πίσω απ τα παρασκήνια) διότι πχ οι 3-4 ώρες προσωπικής εργασίας στο σπίτι μετά το σχολείο δεν είναι αναγκαίο να γίνουν κατευθείαν, συνεχόμενα και μπροστά στα μάτια άλλων. Μπορείς το μεσημέρι να διορθώσεις εργασίες, μετά να πας μία βόλτα για καφέ και ύστερα πάλι να σχεδιάσεις το μάθημα της επόμενης μερας το βράδυ ας πούμε. Επιπλέον τυχόν διοικητικές δουλειές γίνονται μέσα στο σχολείο εντός του ωραρίου συνήθως. Με λίγα λόγια υπάρχει μία ευχέρεια στο να κατανέμεις τις ώρες εργασίας όπως εσύ θελεις γι αυτό και σε συνδυασμό με τις διακοπές τις σχολικές δίνεται μία τέτοια εντύπωση τεμπελιάς προς τους υπόλοιπους παρόλης της σημαντικής δουλειάς που γίνεται. Απλώς ο κόσμος έχει συνδυάσει τον εργαζόμενο με πράγματα όπως λίγες διακοπές, ιδρώτας και πολύ στρές την ώρα εκτέλεσης της δουλειάς.
    Άλλα άμα το πάρουμε έτσι, υπάρχουν πολλά επαγγέλματα τεμπελιάς...να καταργήσουμε ας πούμε τους φύλακες ενός χώρου, θυρωρούς, δασκάλους, ταμίες, τηλεφωνητές κτλπ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λογικά ξεκίνησες να το γράφεις πριν δημοσιεύσω το κείμενο ε; Πλάκα κάνω, συμφωνώ!

      Διαγραφή
  2. Χαχα ίδια έμπνευση και τα μεγάλα πνεύματα συντούνται θα έλεγα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή