Αμάν πια αυτοί οι ΠΕ70 βρε παιδάκι μου! Ό,τι και να μας
πουν, πάντα αντιρρήσεις φέρνουμε! Ανακοίνωσαν οι άνθρωποι ότι θα μπορούμε να
διδάσκουμε κι εμείς τα μαθήματα της Γυμναστικής, της Μουσικής και της Θεατρικής
Αγωγής. Βέβαια, μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν δηλαδή δεν καταφέρουν να
βρουν σε ολόκληρη την Ελλάδα κάποιον άνεργο γυμναστή, μουσικό, ή θεατρολόγο. Ε,
και πού είναι το κακό; Οι ΠΕ70 όλα μπορούμε να τα αναλάβουμε!
Όλοι μας λίγο πολύ έχουμε δει θέατρο, ακούμε μουσική και έχουμε παρακολουθήσει χιλιάδες φορές τον κύριο Γκίκα να δίνει παραγγέλματα στην τάξη της Αλίκης. Κάτι θα κάνουμε, σιγά το δύσκολο. Μεταξύ μας τώρα, σιγά τα σοβαρά μαθήματα που θέλουν και ειδικό δάσκαλο. Ποιες δεξιότητες καλέ; Ποια διεύρυνση πνεύματος; Ας μάθουν ορθογραφία και πολύ τους είναι. Δεν είναι καιρός για σπατάλες, κρίση έχουμε, δεν μπορεί να πληρώνει το κράτος μισθούς για περιττές και άχρηστες ειδικότητες. Και μάλιστα, σαν ένδειξη καλής θέλησης και ως ενίσχυση αυτής της προσπάθειας, θα έπρεπε εμείς οι ίδιοι να ζητήσουμε και τη διδασκαλία όλων των ξένων γλωσσών και της Πληροφορικής. Γιατί να στέλνουν άλλους; Αφού οι ΠΕ70 είμαστε έτσι κι αλλιώς εδώ!
Όλοι μας λίγο πολύ έχουμε δει θέατρο, ακούμε μουσική και έχουμε παρακολουθήσει χιλιάδες φορές τον κύριο Γκίκα να δίνει παραγγέλματα στην τάξη της Αλίκης. Κάτι θα κάνουμε, σιγά το δύσκολο. Μεταξύ μας τώρα, σιγά τα σοβαρά μαθήματα που θέλουν και ειδικό δάσκαλο. Ποιες δεξιότητες καλέ; Ποια διεύρυνση πνεύματος; Ας μάθουν ορθογραφία και πολύ τους είναι. Δεν είναι καιρός για σπατάλες, κρίση έχουμε, δεν μπορεί να πληρώνει το κράτος μισθούς για περιττές και άχρηστες ειδικότητες. Και μάλιστα, σαν ένδειξη καλής θέλησης και ως ενίσχυση αυτής της προσπάθειας, θα έπρεπε εμείς οι ίδιοι να ζητήσουμε και τη διδασκαλία όλων των ξένων γλωσσών και της Πληροφορικής. Γιατί να στέλνουν άλλους; Αφού οι ΠΕ70 είμαστε έτσι κι αλλιώς εδώ!
Αλλά γιατί μόνο μαθήματα; Παιδιά, μας υποτιμούν! Οι ΠΕ70 είμαστε
πολυπράγμονες και πολυτεχνίτες! Και λάμπες ξέρουμε να αλλάζουμε και βρύσες να
επισκευάζουμε και τοίχους να βάφουμε και την αυλή να ποτίζουμε και δέντρα να
κόβουμε και τα τοστ να ψήνουμε στο κυλικείο και τα πατώματα να σφουγγαρίζουμε και πετρέλαιο να βάζουμε στον λέβητα και αναλαμβάνουμε άμα λάχει να κρατήσουμε
στο κενό μας το περίπτερο απέναντι ή να ξεφορτώσουμε το φορτηγό της Χρυσής
Ζύμης στο σούπερ μάρκετ. Το ίδιο μπορεί να συμβεί αν σπάσει το χέρι του κάποιος
τροχονόμος, αν φύγει με άδεια κάποιος οφθαλμίατρος ή αν χαθεί στο διάστημα κάποιος
αστροναύτης. Μην το σκεφτείτε ούτε στιγμή: Οι ΠΕ70 θα είναι και πάλι εδώ!
Τι; Από αυτό φαίνεται σε πόση εκτίμηση έχει η κυβέρνηση το
δημόσιο σχολείο; Οδεύουμε προς την κατάργηση όλων των ειδικοτήτων; Στόχος είναι
να απολυθεί κόσμος; Είστε σοβαροί; Ποιος κακοπροαίρετος τα λέει αυτά; Δεν ενδιαφέρεται
η κυβέρνηση που σε λίγο θα γεμίσει όλη τη χώρα με διαδραστικούς πίνακες; Δεν είναι
επίτευγμα της ελληνικής εκπαίδευσης αυτό; Και πού να καταφέρουν κιόλας οι
πίνακες να κάνουν και μάθημα μόνοι τους! Εκεί να δείτε Φιλανδίες…!
Το δημοτικό σχολείο οδηγείται στο άλλο άκρο από αυτό που περιγράφεις. Ποιος δάσκαλος μωρέ; Ξέρει λίγο απ'όλα, αλλά τελικά δεν ξέρει τίποτα. Αφήστε απέξω τους δασκάλους και φέρτε ειδικότητες. Τα μαθήματα που περιγράφεις διδάσκονται στους φοιτητές όλων των ΠΤΔΕ της χώρας. Θεατρική αγωγή, μουσική παιδεία, εικαστικά, Πληροφορική υπηρετούν κατά κύριο λόγο το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα, παρέχοντας ευκαιρίες για πιο ευχάριση συμμετοχή στη νέα διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης. Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο είναι καταρτισμένοι οι δάσκαλοι από τα Παιδαγωγικά. Εξάλλου, αποστολή του δημοτικού σχολείου δεν είναι να βγάλει ηθοποιούς, ζωγράφους, πληροφορικούς, μουσικούς κτλ. ΥΓ) Φιλόλογοι του τμήματος της Κομοτηνής κάνουν πρακτική στα δημοτικά στη διδακτική της Γλώσσας. Έχει ανοίξει η όρεξη για πολλούς, λογικό και επόμενο. Αν αύριο μεθαύριο βρεθούν οι δάσκαλοι εκτός τάξης, θα είναι αργά. Δεν το έχεις ζήσει προφανώς, γιατί έστω ως αναπληρώτρια ασκείς το επάγγελμα, αλλά κοίτα και τους επόμενους... Κάποτε μαζί τους ήσουν και τους πρόλαβες στα Παιδαγωγικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν κατάλαβα τελικά ποια είναι η γνώμη σου. Να διδάσκονται τα μαθήματα αυτά από δασκάλους ή από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων;
ΔιαγραφήΑπό δασκάλους. Στο δημοτικό σχολείο πρέπει να είσαι πρώτα δάσκαλος! Αυτή είναι η γνώμη μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι είναι σεβαστή. Εγώ όμως όπως και οι περισσότεροι συνάδελφοι δάσκαλοι δεν έχουμε ιδέα από ασκήσεις προθέρμανσης στη γυμναστική ή μέτρα και κλειδιά στη μουσική. Και δε θα αναφέρω καν τη διδασκαλία ξένων γλωσσών, εκεί φαντάζομαι δεν έχεις την ίδια γνώμη. Ένα τελευταίο σχόλιο απλά για την πρότασή σου:Εξάλλου, αποστολή του δημοτικού σχολείου δεν είναι να βγάλει ηθοποιούς, ζωγράφους, πληροφορικούς, μουσικούς κτλ. Ποια είναι η αποστολή του σχολείου; Να βγάλει μόνο λογιστές και δικηγόρους; Αν δε δώσει το σχολείο την ευκαιρία στους μικρούς "εκκολαπτόμενους" καλλιτέχνες να βρουν τον δρόμο τους, ποιος θα το κάνει; Πού πρέπει να στραφούν; Το σχολείο πρέπει να καλύπτει τα ενδιαφέροντα όλων των μαθητών και η διδασκαλία αυτών πρέπει να γίνεται από γνώστες του αντικειμένου.
ΔιαγραφήΣτη Φυσική Αγωγή Ι και ΙΙ του ΠΤΔΕ, εγώ προσωπικά διδάχτηκα ασκήσεις προθέρμανσης, όπως επίσης και δραστηριότητες κατάλληλες για μαθητές δημοτικού στη Μουσική Αγωγή, στη Θεατρολογία, στα Εικαστικά και την Πληροφορική. Στις ξένες γλώσσες προφανώς και δεν ισχύει το ίδιο και χρειάζεται καθηγητης ξένων γλωσσών. Αποστολή του δημοτικού σχολείου πάντως σίγουρα δεν είναι να εκκολάψει καλλιτέχνες. Ο σκοπός των σχετικών μαθημάτων στην Α'βαθμια όπως προανέφερα και όπως προβλέπεται από τα προγράμματα σπουδών είναι να παρέχουν ευκαιρίες για πιο ευχάριση συμμετοχή στη νέα διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης. Από εκεί και πέρα όμως όταν καταστρατηγούνται βασικές αρχές της Παιδαγωγικής και βαφτίζεται δάσκαλος κάποιος που δεν γνωρίζει από σχολική ψυχολογία, Παιδαγωγικη, διδακτική μεθοδολία κ.ο.κ. τότε ναι υπάρχει σοβαρό θέμα κατά την άποψη μου. Επιπρόσθετα συμφωνα με την τελευταία πρόταση σου, γνώστης του αντικειμένου της Γλώσσας είναι και ο φιλόλογος, των Μαθηματικών ο μαθηματικός κτλ. Άρα γιατί να μην αναλάβουν αυτοί και τα συγκεκριμένα μαθήματα; Με την λογική αυτή τελικά γιατί υπάρχουν οι δάσκαλοι και τα Παιδαγωγικά Τμήματα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι τελευταίο. Ως προς το πρόγραμμα σπουδών των ΠΤΔΕ, αν δούμε αριθμητικά τα μαθήματα που διδάσκεται ένας φοιτητής, αυτά που είναι σχετικά με τη Γλώσσα, τα Μαθηματικά, τη Μελέτη Περιβάλλοντος, την Ιστορία κτλ. ίσως είναι και λιγότερα από τα αντίστοιχα των ειδικοτήτων (Πληροφορικής, Θεατρολογίας, Εικαστικών, Μουσικής, Φυσικής Αγωγής). Δίνεται μεγάλη έμφαση όμως στην Παιδαγωγική, την διδακτική μεθοδολογία των γνωστικών αντικειμένων και την ψυχολογία. Αν θεωρείς πως με αυτά δεν είσαι αρκετά εφοδιασμένη για τα μαθήματα ειδικοτήτων στα πλαίσια του δημοτικού, λογικά θα πρέπει να ισχύει το ίδιο και για τα πρώτα και να υποστηρίξεις κατ' αντιστοιχία πρόταξη των φιλολογων, των μαθηματικών κτλ. ως πιο εξειδικευμένο προσωπικό στα εν λόγω γνωστικά αντικείμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασες τη γνώμη μου, είπες τη δική σου. Από εκεί και πέρα όμως άφησε άλλους να κρίνουν το πόσο "εφοδιασμένη" είμαι σαν δασκάλα. Καλό βράδυ!
Διαγραφή