Σάββατο, 31 Μαΐου 2014

Τα λόγια πληγώνουν

  Τα λόγια πληγώνουν όσο και τα όπλα. Οι βρισιές και οι προσβολές αφήνουν στα πρόσωπα μελανιές, γρατζουνιές και αίματα, όπως μια γροθιά ή ένα χτύπημα με μπαστούνι. Αυτό πιστεύει ένας Αμερικανός φωτογράφος ο οποίος χρησιμοποιεί την τέχνη του για να κάνει παγκόσμια καμπάνια κατά της λεκτικής βίας.

Μια πρόταση για τον ανασχηματισμό... Σίγουρα θα ήταν πιο αποτελεσματικός...

Τετάρτη, 28 Μαΐου 2014

Κάντε τους να σας λατρέψουν!

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του τέλειου δασκάλου; Δεν έχω ιδέα! Μπορώ όμως να πω με σιγουριά (ακόμα και με την ελάχιστη εμπειρία που έχω!) πως με λίγα απλά πραγματάκια θα κερδίσετε γρήγορα τη συμπάθεια αλλά και τον σεβασμό των παιδιών σας και θα χτίσετε γερές βάσεις επικοινωνίας μαζί τους. Αποθηκεύστε τα για τον Σεπτέμβρη!

Δευτέρα, 26 Μαΐου 2014

Ο Γκάντι και ο καθηγητής του

Όταν ο Γκάντι μελετούσε νομικά στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, είχε έναν καθηγητή του οποίου το επίθετο ήταν Mr. Peters και ο οποίος δεν τον συμπαθούσε καθόλου.
Κάποια μέρα, ο Mr. Peters κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματός του καθόταν στο εστιατόριο του Πανεπιστημίου όταν ο Γκάντι ήρθε με τον δίσκο του  και κάθισε δίπλα του.
Σοβαρά ενοχλημένος ο υπερόπτης καθηγητής είπε στον Γκάντι:

Κυριακή, 25 Μαΐου 2014

Σπουδαίοι συγγραφείς - σπουδαία βιβλία

  Κανένας άνθρωπος δεν είναι νησί, μονάχος του κι ασυνόρευτος. Είναι ένα κομμάτι της ηπείρου, ένα μέρος της στεριάς. Αν ένας σβόλος άμμου ξεπλυθεί από το κύμα, η Ευρώπη θα γίνει πιο μικρή - ή αν η θάλασσα σκεπάσει ένα ακρωτήρι, ή και το σπίτι των φίλων σου ή το δικό σου. Ο θάνατος του κάθε ανθρώπου με λιγοστεύει αφάνταστα γιατί εγώ είμαι η ανθρωπότητα.

Γίνε δασκάλα να ξενοιάσεις



(26/9...Περιμένοντας ακόμα την πρόσληψη)

Γίνε δασκάλα να ξενοιάσεις, της έλεγαν όλοι μετά από τον πολύ καλό βαθμό που έβγαλε στις πανελλαδικές. Και να τώρα διορισμένη να κάνει την καλύτερη δουλειά του κόσμου. Βέβαια, ταλαιπωρήθηκε πολλά χρόνια με τις μετακομίσεις από ‘δω κι από ‘κει και με το να μην ξέρει πού και αν θα δουλέψει την επόμενη χρονιά, αλλά δε βαριέσαι, σκέφτηκε, άξιζε τον κόπο. Ήπιε γρήγορα τον καφέ της διαβάζοντας το άρθρο σχετικά με τις επικείμενες μειώσεις των μισθών των εκπαιδευτικών και έφυγε για το σχολείο.

Σάββατο, 24 Μαΐου 2014

Απορία...

31-3-2014
    Διαβάσαμε σήμερα με τους μαθητές μου το κείμενο «Επιστήμη με άρωμα γυναίκας» στο βιβλίο της Γλώσσας Στ' Δημοτικού. Με αφορμή την αναφορά στο όνομα της Μαρί Κιουρί, η συζήτηση επεκτάθηκε

Δασκάλα προς σχολική σύμβουλο:Είμαι 26 χρονών και δεν μπορώ να συντηρήσω τον εαυτό μου με τα 620€

Αξιότιμη κυρία ****** (Σχολική Σύμβουλος),

Ονομάζομαι Κ***** Μ******, εργάζομαι στο δημοτικό σχολείο του ***** και διδάσκω στα δύο τμήματα της πέμπτης δημοτικού με το σύστημα της ετεροδιδασκαλίας. Από τα τέσσερα χρόνια που υπηρετώ στην Κρήτη τυχαίνει τα τρία να βρίσκομαι εντός της περιφέρειάς σας, όχι συμπτωματικά καθώς τυγχάνετε της μεγάλης εκτίμησής μου παρακολουθώντας το αξιόλογο και ουσιαστικό έργο σας. Μου ζητήσατε να συμπληρώσω μία φόρμα με τις επιθυμίες μου όσον αφορά τα γνωστικά πεδία στα οποία θα ήθελα να επιμορφωθώ. Με αφορμή αυτήν την αίτηση για τις επιμορφωτικές μου ανάγκες παίρνω την ευκαιρία να σας εκθέσω μερικές από τις σκέψεις μου. Τόσα χρόνια, είμαι βέβαιη, πως έχετε ακούσει μερικές εκατοντάδες ιστορίες μαθητών, θα ήθελα όμως στις επόμενες σειρές να αναγνώσετε και τη δική μου ιστορία. Γνωρίζω πως δε σας αφορά ουσιαστικά, θα σας βοηθήσει όμως να κατανοήσετε πως αισθάνομαι αυτήν την στιγμή όσον αφορά τις επιμορφωτικές μου αυτές ανάγκες.

Τρίτη, 20 Μαΐου 2014

Σαν παραμύθι…

(19/9...περιμένοντας την πρόσληψη!)


  Το αγαπημένο μου παιδικό βιβλίο είναι  «Τα μαγικά μαξιλάρια» του Ευγένιου Τριβιζά και το διαβάζω στα παιδάκια μου κάθε φορά που αναλαμβάνω μικρή τάξη (μάλλον πρέπει να χρησιμοποιήσω Παρατατικό: διάβαζα, αναλάμβανα, κι ένας θεός ξέρει αν και πότε θα επιστρέψω ξανά στον Ενεστώτα). Η ιστορία με λίγα λόγια είναι η εξής: Σε μια μακρινή χώρα, την Ουρανούπολη, βασίλευε ένας μισητός άρχοντας, ο Αρπατίλαος.

Δευτέρα, 19 Μαΐου 2014

Τι λένε τα παιδιά για την αγάπη;

  Την αγάπη τα παιδιά την καταλαβαίνουν και την αισθάνονται καλύτερα από τους μεγάλους, με έναν διαφορετικό τρόπο, πιο αθώο και πιο παιχνιδιάρικο. Ρομαντικές, τρυφερές, αγαπησιάρικες, συγκινητικές μα πάνω από όλα αληθινές, όλες οι απαντήσεις αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας! Άλλωστε την αγάπη τα παιδιά την καταλαβαίνουν και την αισθάνονται καλύτερα από τους μεγάλους, έστω και με διαφορετικό τρόπο. Και, το σημαντικότερο, τη δίνουν απλόχερα, χωρίς διακρίσεις και, κυρίως, χωρίς ανταλλάγματα… Απολαύστε τις απαντήσεις τους…

Κυριακή, 18 Μαΐου 2014

Αυτές είναι συγχωνεύσεις!


  Μετά τις πρόσφατες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει κάποιες ακόμα σκέψεις για περαιτέρω συγχωνεύσεις και φυσικά δραστική μείωση του διδακτικού προσωπικού. Όλα δείχνουν πως τα επικρατέστερα σενάρια είναι τρία και πως μένει μόνο να αποφασίσουν ποιο θα είναι το αποτελεσματικότερο ώστε να το θέσουν άμεσα σε εφαρμογή.

Σάββατο, 17 Μαΐου 2014

Χρήσιμα tips για την αξιολόγηση

Η συμπεριφορά σας απέναντι στον Διευθυντή του σχολείου θα πρέπει να αποπνέει προθυμία και ζήλο, προσέχοντας όμως να μη γίνει φανερή η διάθεση για γλείψιμο κάθε ώρα και στιγμή. Οι παρακάτω φράσεις το επιτυγχάνουν σε μεγάλο βαθμό:

Παρασκευή, 16 Μαΐου 2014

Πέμπτη, 15 Μαΐου 2014

Ο ελέφαντας

   «Όταν ήμουν μικρός μου άρεσε πολύ το τσίρκο, και στο τσίρκο μου άρεσαν πιο πολύ τα ζώα. Μου έκανε τρομερή εντύπωση ο ελέφαντας που, όπως έμαθα αργότερα, είναι το αγαπημένο ζώο όλων των παιδιών. Στην παράσταση, το θεόρατο ζώο έκανε επίδειξη του τεράστιου βάρους του, του όγκου και της δύναμής του… Όμως, μετά την παράσταση και λίγο προτού επιστρέψει στη σκηνή, ο ελέφαντας στεκόταν δεμένος συνεχώς σ΄ ένα μικρό ξύλο μπηγμένο στο έδαφος. Μια αλυσίδα κρατούσε φυλακισμένα τα πόδια του.
Ωστόσο, το ξύλο ήταν αληθινά μικροσκοπικό κι έμπαινε σε ελάχιστο βάθος μέσα στο έδαφος.

Τετάρτη, 14 Μαΐου 2014

Πέσαμε από τα σύννεφα!

    Πριν λίγο καιρό βγήκε στη δημοσιότητα μια έρευνα του εκδοτικού οίκου Pearson για λογαριασμό του ιδρύματος Economist Intelligence Unit σχετικά με το επίπεδο των εκπαιδευτικών συστημάτων 39 χωρών. Με έκπληξη μάθαμε ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κατατάσσεται στην άκρως ντροπιαστική 33η θέση σε παγκόσμιο επίπεδο και στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρώπης! Είναι δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο; Το περίμενε κανείς; Όλοι μας γνωρίζουμε πως η παροχή εκπαίδευσης στην Ελλάδα ακολουθεί πιστά τα παγκοσμίως αναγνωρισμένα και πετυχημένα πρότυπα της Φιλανδίας, της Σουηδίας, της Αγγλίας και άλλων ισχυρών στον τομέα αυτό χωρών. Θέλετε αποδείξεις; Μα φυσικά!



Ο άνθρωπος που ανάβει τη φωτιά...Η ιστορία μιας αναπληρώτριας Ειδικής Αγωγής

Σήμερα το μεσημέρι επισκέφτηκα τα ΚΕΔΔΥ του νομού στον οποίο εργάζομαι. Βλέπετε, εδώ και έξι μήνες εργάζομαι ως παράλληλη στήριξη σ’ έναν μαθητή στο φάσμα του αυτισμού. Ναι, σωστά το σκεφτήκατε. Είμαι δασκάλα, αναπληρώτρια, 25 χρονών. Όπου γης και πατρίς, δηλαδή. Και ναι. Το πιάτο ημέρας που πρότεινε για μένα ο σεφ του Υπουργείου Παιδείας το Νοέμβρη του 2013 ήταν αυτό της παράλληλης στήριξης. Πάγωσα κάπως στην αρχή. Κρύο πιάτο, καθώς ελάχιστες ήταν οι γνώσεις μου περί ειδικής αγωγής και αυτισμού. Και ακόμα λίγες είναι. Το μενού, λοιπόν, και για ν’ ακριβολογούμε το καράβι μ’ οδήγησε στο «νησί» του αυτισμού. Κι έτσι γνώρισα τον Γ. (το γράμμα είναι συμβολικό και δεν ανταποκρίνεται στα πραγματικά στοιχεία του μαθητή).

Τρίτη, 13 Μαΐου 2014

Αγαπητοί γονείς…

Πόσες φορές σημειώθηκαν συγκρούσεις και «μαλλιοτραβήγματα» μεταξύ γονέων και δασκάλων! Παράπονα, διαφωνίες, διαμαρτυρίες, με τα μικρά από κάτω να περιμένουν την ετυμηγορία για το αν θα φάνε τιμωρία ή αν θα δείρουν τον δάσκαλο (που δυστυχώς δεν είναι απλά χιούμορ)!  Δεν μπορώ βέβαια να πω ότι κάποιοι έχουν πάντα δίκιο και οι άλλοι πάντα άδικο. Είμαστε όλοι άνθρωποι που θέλουμε, ο καθένας από την πλευρά του, το καλό των παιδιών.

Οι ώρες εργασίας ενός δασκάλου απλά δεν αθροίζονται!

This week's Secret Teacher gives Michael Gove a mental arithmetic lesson, busting the myth that teachers are lazy

(σε μετάφραση και απόδοση στα ελληνικά δεδομένα!)

Ο Υφυπουργός Παιδείας Michael Gove δέχεται ένα μάθημα από τον Secret Teacher αυτή την εβδομάδα σχετικά με το γεγονός ότι οι ώρες εργασίας ενός δασκάλου δεν αθροίζονται!

Σάββατο, 10 Μαΐου 2014

Ξεκινήστε τα σεμινάρια!

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες από το Υπουργείο Παιδείας λένε πως μετά την ένταξη του σκακιού στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου, από το νέο έτος οι μαθητές θα διδάσκονται υποχρεωτικά και τα παρακάτω: κουτσό, τυφλόμυγα, χούλα χουπ, μακριά γαϊδούρα, φιδάκι (χωρίς τον “γκρινιάρη”, καθώς προκαλεί την ομώνυμη ανεπιθύμητη συμπεριφορά), μπιζ, περνά περνά η μέλισσα, γαϊτανάκι και μπουκάλα (μόνο για την Στ’ τάξη). Τη διδασκαλία των παραπάνω διδακτικών αντικειμένων θα αναλάβουν οι δάσκαλοι που είναι κάτοχοι ανάλογου διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, έχουν λάβει μέρος σε επιμόρφωση ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας ή έχουν παρακολουθήσει ανάλογα σεμινάρια.

Καλώς σας βρήκα στην "μπλογκόσφαιρα"!


Αποφάσισα να σταματήσω να πρήζω τον κόσμο στο facebook και να γράφω τις "εξυπνάδες" μου μέσα εδώ! Όντας δασκάλα λοιπόν, συνηθίζω να σχολιάζω τα γεγονότα και τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στην εκπαίδευση και αφορούν χιλιάδες συναδέλφους μου. Θα μου πείτε τι σόι εκπαιδευτικός είμαι που βάζω στο blog μου τον εγωιστικότατο τίτλο "Πρώτα ο δάσκαλος" αντί της αγαπημένης φράσης-σλόγκαν "Πρώτα ο μαθητής", η οποία χρησιμοποιείται ως άλλοθι κάθε φορά που πρόκειται να παρθεί κάποια καταστρεπτική για εμάς απόφαση. Καλώς ή κακώς, οι μόνοι που γνωρίζουν τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών είναι οι δάσκαλοί τους. Εκείνοι έχουν τις τύχες των παιδιών στα χέρια τους. Εκείνοι είναι οι πρώτοι που πρέπει να υποστηριχτούν και να ενισχυθούν ηθικά και ψυχικά ώστε να αποτελούν οι ίδιοι υγιείς προσωπικότητες που θα πλάσουν στη συνέχεια σωστούς χαρακτήρες... Ίσως θα έπρεπε λοιπόν, εκτός από τους ξενοδόχους (!!!), να ρωτάνε κι εμάς σχετικά με το τι θα βελτίωνε την εκπαίδευση... Κάτι ξέρουμε! Αυτά για αρχή! Τα ξαναλέμε!